علت نشتی پمپ تصفیه آب خانگی

یکی از مشکلات اصلی در زمان نصب و راه اندازی دستگاه تصفیه آب خانگی، نشتی پمپ آن است. نکته مهم اینجا است که علت نشتی پمپ تصفیه آب خانگی باید بلافاصله بررسی و رفع شود؛ در غیر این صورت می‌تواند به ساختمان آسیب‌های جدی وارد کند. به همین دلیل در این مقاله از الوپایپینگ می‌خواهیم به بررسی علت نشتی دستگاه تصفیه آب خانگی بپردازیم و روش‌های رفع آن را معرفی کنیم.

  • پوسیدگی لوله‌ها

اگر مدت زیادی است که از نصب دستگاه تصفیه آب می‌گذرد، ممکن است علت نشتی دستگاه تصفیه آب خانگی پوسیده شدن لوله‌ها و اتصالات باشد. در این صورت باید ببینید که آیا نشتی از محل اتصال است یا نه؟ اگر اینطور باشد، لوله را از محل نصب اتصالات جدا کرده و چند دور تفلون به آن بپیچید. حال لوله را مجددا سر جای خود محکم کنید. اگر با این کار باز هم نشتی لوله برطرف نشد، لوله‌ها و اتصالات دچار ترک خوردگی، شکستگی یا پوسیدگی شده اند و نیاز به تعویض دارند. در این صورت باید برای تعمیرات دستگاه تصفیه آب اصفهان با متخصص تماس بگیرید.

  • وارد شدن فشار بیش از حد، علت نشتی پمپ تصفیه آب خانگی

اگر در زمان نصب دستگاه، فشار آب ورودی به درستی تنظیم نشده باشد، به لوله‌ها و اتصالات فشار وارد کرده و می‌تواند نشتی ایجاد کند. باید بدانید که حداکر فشار قابل تحمل در این دستگاه‌ها برابر ۱۲۵ PSI است و بیشتر از این مقدار، می‌تواند باعث شکستگی هوزینگ یا دیگر قطعات دستگاه شود. از سوی دیگر اگر قدرت پمپ دستگاه هم بیشتر از این مقدار باشد، می‌تواند قطعات آن را دچار آسیب کند. پس باید همواره فشار را بر روی گیج تنظیم کرده یا در صورت یاز از فشارشکن استفاده کنید.

  • عدم نصب صحیح دستگاه

گاهی اوقات ممکن است در زمان نصب دستگاه تصفیه، فشار زیادی بر روی اتصالات وارد کرده یا اینکه آن ها را بیش از حد سفت کنید. در نتیجه اتصالات ترک می‌خورند و همین ترک، تبدیل به علت نشتی دستگاه تصفیه آب خانگی می‌شود. در این حالت باید قطعه ترک خورده را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.

  • خرابی کلگی، اصلیترین علت نشتی پمپ تصفیه آب خانگی

اگر دستگاه تصفیه آب خانگی شما قدیمی‌ است، ممکن است کلگی آن خراب شده و علت نشتی پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی را به وجود آورده باشد. در این حالت اگر خیلی زود علت نشتی را برطرف نکنید، پمپ دچار مشکل شده و هزینه بیشتری را به شما تحمیل می‌کند. زیرا اگر میزان نشتی از حالت چکه چکه بیشتر شود، سیم پیچی دستگاه مختل خواهد شد. پس باید خیلی سریع هد یا کلگی پمپ را تعویض کنید؛ البته بهتر است این کار را به یک متخصص بسپارید تا بتواند کلگی را به درستی در جای خود نصب کند.

  • عدم تعویض به موقع فیلتر

یک علت نشتی پمپ تصفیه آب خانگی، عدم تعویض به موقع فیلتر آن است که باعث می‌شود آب نتواند به درستی در لوله‌ها حرکت کرده و در یک قسمت جمع شود. در نتیجه فشار آن قسمت افزایش پیدا کرده و نشتی به وجود می‌آید. در این صورت می‌توانید برای تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب در اصفهان از ما در الوپایپینگ کمک بگیرید.

راه‌های جلوگیری از ایجاد علت نشتی دستگاه تصفیه آب

راه‌های جلوگیری از ایجاد علت نشتی دستگاه تصفیه آب

  • استفاده از فشارشکن
  • تعویض به موقع هوزینگ، اورینگ و کلگی
  • خودداری از سفت کردن بیش از حد قطعات
  • استفاده از هوزینگ‌های نشکن
  • سرویس دائمی‌ دستگاه تصفیه آب و تعویض کامل قطعات در فاصله‌های ۴ تا ۵ ساله
  • استفاده از سنسور ضد نشتی

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی علت نشتی پمپ تصفیه آب خانگی پرداختیم و گفتیم که این مشکل به طور معمول ناشی از خرابی کلگی است. نکته مهم اینجا است که در زمان مشاهده نشتی، باید بلافاصله برای پیدا کردن علت نشتی دستگاه تصفیه آب اقدام کرده و آن را برطرف کنید. در غیر این صورت ممکن است دستگاه به طور کامل خراب شود.

سوالات متداول

  1. چگونه می‌توان فهمید که علت نشتی پمپ تصفیه آب خانگی، خرابی کلگی است؟
    این نوع نشتی در ابتدا به صورت قطره ای است و در زمان کوتاهی شدید می‌شود؛ در نتیجه می‌تواند به سیم پیچی‌های دستگاه آسیب بزند.
  2. اگر سفتی پیچ‌ها پس از تعویض قطعات به اندازه کافی نباشد، چه اتفاقی می‌افتد؟
    در صورتی که پیچ‌ها را بیش از اندازه سفت کرده باشید، اتصالات ترک خورده و آسیب می‌بینند. همچنین شل بودن پیچ‌ها هم باعث افزایش سر و صدای ایجادشده از پمپ خواهد شد.
3.5/5 - (6 امتیاز)
برچسب ها :
سوال فنی داری از ما بپرس!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

ممکن است این مطالب را هم دوس داشته باشید!

مطالب مرتبطی موجود نیست